Tänään totesin, että tuo chilinkasvattelu on kyllä mahtavaa vastapainoa työlleni ihmisten pelastajana :) Ainakin seuraavat syyt voin luetella ihan tästä näin lonkalta:

  • Pojat ei valita saamastaan kohtelusta,
  • jos ne kuolee, kukaan ei jää niitä kaipaamaan (paitsi allekirjoittanut)
  • niiden kasvua seuratessa maailma jotenkin vaan pysähtyy :D
  • kastellessa kaikki ikävä ja paha ympärillä unhoittuu ja on vain lämmin tunnelma, minä & Pojat

Mä oon aivan varma, että noilla Pojilla on joku salaliitto...ne kasvaa vaan sillon kun mä en oo kattomassa eli lähinnä öisin ja poissa ollessani.

Nuppuja tuossa katselin niin tuon Cayannen ja Habaneron lisäks Paprika on pukkaamassa nuppusia näkösälle. Mä aattelin, että annan niitten avata kukkasensa ennen niiden pois nyppimistä...vai onko Chilimanilla (tai jollain muulla lukijalla) jotain sanottavaa tähän nyppimisasiaan? Mietin myöskin, että jos nuo nyt sais kukkia rauhassa (ilman nyppimistä) ja pöllyttelisin niitä, niin jaksaako noin onnettoman kokoset rehokit kantaa sitä mieletöntä määrää marjoja, jonka ne tulee sitten tuottamaan? Vai auttaako se nyppiminen myöskin tuohon kasvamiseen ylipäätään?

Ja kun Pekka Pouta luet tätä blogiani, voisit vastata kysymykseeni: Miksei täällä meillä voi paistaa aurinko tai olla ees n. 20 astetta lämmintä, että Pojat saisivat ulkoilla? Eihän nyt kesällä voi olla alle 10 astetta ees yöllä?!?!?!?! MINÄ VAAN KYSYN!!!